Sidebar

20
út, lis

Slevomat pro maséra? Trest.

BLOGEE
Typography

Setkal se s nimi snad už každý. Jedná se o služby, které nabízí zákazníkům za nákup poukázek výrazné slevy. Nebudeme si nic nalhávat, když řeknu, že klíčovou a dominantní roli hraje na českém trhu portál slevomat.cz a dnes se podíváme na tuto formu podlezlého marketingu, který vám může spíše ublížit. 

 

"Nechci slevu zadarmo", by se dalo hned na úvod vytesat do kamene. Poskytovat slevy jako formu marketingu lze za zcela konkrétním účelem. Sleva = úplatek klienta. Získat větší databázi klientů, dostat se víc do povědomí, zaháčkovat si malým podvůdkem v marketingu hlupáky atd. Jednou poskytnete slevu a jste nekonečnými poskytovateli slev - malá frma sebediskriminace. Žádná sleva není zadarmo a buď ji zaplatí klient na kvalitě vaší služby, nebo zadavatel na sníženém zisku. 

Poskytnout několik desítek poukázek se slevami do portálu SLEVOMAT.CZ neznamená, že Vás to bude stát jen tolik, kolik slevíte. Být tzv. Slevomat-partnerem (https://www.slevomat.cz/partner) Vám může vygenerovat vysokou návštěvnost webových stránek, více likes na facebooku, vyšší jednorázovou návštěvnost,.....více klientů, více....

Na výběr máte tři programy 

  1. STANDARD
  2. PREMIUM
  3. EXTRA

Ty se liší především garancí množství oslovených zákazníků SLEVOMATU a v reklamním systému na GOOGLE, SEZNAM, FACEBOOK. Nemusíte se tak starat o marketing, slevomat to udělá za Vás, ale nechá si sakra zaplatit. Nyní se podívejme kolik a nebudeme troškařit, podívejme se na PREMIUM. Proč PREMIUM? Standard je málo a na Extra zapomeňte, ten dávají jen velkým hráčům, velkým firmám nebo dlouhodobým partnerům.

Za 250.000 oslovených čumilů na internetu (což jste právě teď i vy) si vezme 30% bez DPH jako marketingový poplatek. Takže kolik za jednu masáž dostanete?

Abyste klienty vůbec zlákaly, musíte jim poskytnout slevu, na kterou oni uslyší. Zkusme maximum 20%, to je průměrná výše. 

Masáž zad je takový běžný standard za 500,- Kč....z toho si škrtněte 20%, jako slevu, kterou jste z běžného ceníku poskytli novému klientovi a pozor to ještě nevíte, jestli je vůbec pro masáž vhodný (kontraindikace). On si kupuje poukázku za 400,- Kč a Vy asi čekáte na 400,- Kč za masáž. No nečekejte, peníze na účet vám přijdou za 10 dní a snížené o dalších 30% z této marže za službu PREMIUM. Tedy odečtěte 120,- Kč za masáž a ještě 21% ze 120,- Kč jako DPH. Na účet vám tedy místo 500,- Kč přijde 255,- Kč.  


Jak zřídit masážní salon 1.díl (ÚŘEDNÍCI)

Jak zřídit masážní salon 2.díl (EKONOMIE)


Když vezmeme v potaz, že vám to ještě stát zdaní, že máte další náklady s masáží ve výši cca 55 Kč, tak se dostáváme na 200,- Kč za masáž zad a jste doma. Tolik za masáž dostávají bohužel maséři ve zdravotnických zaměstnaneckých vztazích (nemocnice apod.).

Celých 245,- Kč jste odevzdali na oltář neskutečně "drahého" marketingu, protože Vám nikdy nepřinese nic než jen utracené těžce vydělané a tedy vyhozené peníze. Zapomeňte na vracející se zákazníky. Klienti slevomatů je jiná sorta lidí. Jsou to lidi, kteří kupují je slevy, které vám zaplatí vaši normální klienti. Oni si zvyknou, že masáž je stála 300,- Kč a raději budou šmejdit po salonech ze Slevomatu než, aby se vrátili a dali vám o 200,- Kč víc. Ano jsou vyjímky, ale známe vyjímky. Co vaši běžní klienti, ti na kterých jste vyrostli? Zaslouží si to? Nezaslouží. 

O ty přijdete taky, protože pokud se doví, že je masírujete za 500,- Kč. Budete nedůvěryhodní a stejní idioti, kteří kurví trh a kteří jsou už ve slevomatu permanentně registrovaní a profláklí. 

feem masaze brno

Slevomat za poskytnutí služby musí dostat samozřejmě zaplaceno, však taky investoval miliony do rozvoje, programování, marketingu, lidí a likvidaci konkurence. Tu dnes defacto nemá, protože ten zbytek lavíruje na hraně krachu a solventnosti. U SLEVOMATU si platíte i za tu solventnost. V uplynulé dekádě, kdy se s podobnými službami roztrhl pytel si tento sektor prošel významným očištěním od podvodníků a podnikatelů, kteří neuměli počítat. Nyní si položte otázku - Umím počítat?

Za 260,- Kč na jednoho klienta nezískáte už ani kdysi slibovanou službu jejich grafika a textaře, jen prezentaci na webu Slevomatu, který denně navštíví údajně až 200 000 lidí, v e-mailech, které od zájemci odebírají několikrát týdně, a uživatelům se zobrazí i v mobilní aplikaci nebo jako notifikace, pokud jsou poblíž vašeho podniku. Spoluprácí nezískáte klienty, ale - ŠANCI 

Po registraci do formuláře Vám druhý den zavolá operátorka, která s Vámi projede postup. Tedy do mailu Vám pošle odkaz a pak vás jemně proškolí v tom, jak jejich formulář vyplnit a poslat ke schválení. Klientům pak odebíráte jen kódy z voucherů a to buď z toho co vám řeknou, napíší nebo si vytisknou. K ověření lze snadno použít mobilní aplikaci. Webová aplikace pak sleduje množství zakoupených voucherů a nějaké další statistiky a údaje. 

Šance na příležitost tuto vysokou investici do marketingu zvládnout. Pokud poskytnete 200 poukázek jen na masáž zad, tak si vyděláte 40.000,- Kč místo 100.000,- Kč protože jste investovali 60.000,- Kč do získání možná 20 vracejících se klientů. Nicméně to záleží jen na Vás jestli budete tři měsíce masírovat zadarmo a odděláte se fyzicky i psychicky nebo to vyřešíte jinak. 

Pamatujte si jednu věc. Klienti nechodí do masážního salonu na masáž, ale za masérem. Pokud je maximálně spokojený, tak je to právě on, který k vám dostane další klienty. Investovat do pravidelných klientů, kteří vás mají rády je daleko menší investice s větším přínosem, než masírovat hodinu neznámé hledače slev z ulice za 100,- Kč. Pokud totiž podvědomě víte, že jste si právě vydělali tolik, masáž nebude stát za nic. Podvědomí spolupracuje s energií. Pokud jste šťastní máte energie na rozdávání, pokud smutní nemůžete masírovat. Masírujete nejen proto, že vás to baví, ale abyste se uživili a nejen sebe, ale i masérnu a rodinu a budoucnost. 

I v nejnižší sazbě, za kterou získáte minimum musíte odevzdat slevomatu 25% z marže. Ale místo služby, dostanete jen paběrek. 

Podíváme se na příklad aktuální slevy jednoho salonu v Brně.  60minutová masáž dle vlastního výběru: sportovní, relaxační, Lomi Lomi aj. za 499,- Kč od Form4You. Z původních 600,- Kč dle ceníku poskytli klientům přes Slevomat slevu 101,- Kč. Nějakých 17% slevy. Je 17% vůbec sleva? 

Na podobné úrovni tedy 12-20% slevy se pohybují všechny ve slevomatu registrované brněnské salony, ne neopisují od sebe, ale právě díky tomu, že se neodlišují je jich tam poměrně dost, takže to spíš vypadá jako firemní katalog masérských salonů, které poskytují slevy na které jim pak musí doplácet vracející se klienti, pokud nějaké mají. 


INSTAGRAM: https://www.instagram.com/feem.brno/

WEB: http://www.feem.cz

FACEBOOK: https://www.facebook.com/feem.brno

REZERVACE: http://feem.reservio.com


Úžasné je, jak v inzerci kombinují jejich grafici fotografie vytvořené maséry (amatérské) z prostředí maséren a profesionální fotografie nakoupené od profesionálních produktových fotografů na kterých jsou zachyceny modelky. Co to má evokovat? Nic víc než jednotný vzhled sekce "Krása a relaxace" na slevomatu, kterou neovlivníte. 

Pokud masér nemá schopnosti realizovat jakýkoli marketing, je forma slevomat-parter asi jediná vhodná, ikdyž vede často do pekel. Viděl jsem nabídku brněnské masérny s fotografiemi. Produktová uvítací fotogrfie modelky-míšenky a pak lehátko vedle radiátoru, ceník vyfocený vyvěšený na dveřích i s odrazem světla, gauč po babičce v čekárně, ....sleva 50%. 

Dobrý masér nepotřebuje slevy, protože dobrý klient je nechce. Klient potřebuje profesionální masáž, spokojeného a šťastného maséra a úlevu od bolesti nebo pohlazení. Pokud jde masér pod svojí cenu jen ukazuje na to, že si neváží svojí práce a klientů. 

Závěrem

Nechci ale vypadat jako člověk, který poučuje, aniž by si to vyzkoušel na vlastní kůži a ukázal vše ve skutečném světle. Vyzkoušel jsem si to a po skončení akce, zveřejním výsledek. Výše uvedený text je spíše k zamyšlení každého z nás. Nelze vše stavět na zkušenosti nebo nezkušenosti jednoho člověka. Lišíme se prostředím, kde jsme vyrůstali, kde masírujeme, sny, znalostmi, zkušenostmi a okolnostmi. Ne každý masér je dobrý masér, ne každý masér je dobrý markeťák a ztrácet čas marketingem je taky náklad, který se počítá. Přihodit se může také to, že pokud o tom, že jste na Slevomatu se doví vaši stávající spokojení klienti, tak skoupí všechny poukázky a ty pak budou používat pro svoje potřeby. Tím je celý marketing na slevomatu a celá investice vniveč, protože vám nepřinese nové klienty. Zde stojí za zvážení se účastí na slevomatu na svých sociáních sítích vůbec zmiňovat. Ne nezmiňovat. 

Pro svoje klienty připravujte slevy, dárky, ale vždy individuálně a to podle období, vytíženosti, ziskovosti, nápady, schopností.

Joomla SEF URLs by Artio