Sidebar

20
út, lis

BLOGEE
Typography

Nemohu k tomu najít pozitivní vztah. Je to jako vztah k politice. Nemám ji rád, ale bez ní by ten svět asi nefungoval. Zákazníci mají rádi masáže, mají rádi maséra a většinou nemají rádi zaměstnavatele. Aby si zaměstnavatel udržel v dnešní době zaměstnance musí vynaložit obrovské úsilí. Průzkumy ukazují, že mezi benefity pro spokojenost na pracovišti není na prvním místě výše mzdy.

 

Se stravenkami se snad setkal každý z nás. Málokdo však ví, co je v pozadí za celým tím bláznovstvím. Je to jen čistý obchod, kde se točí miliardy, daně a jediný kdo na tom vydělává jsou právě vydavatelé těchto benefitů - zprostředkovatelé nicoty. 

benefity loga feem

Zaměstnanci nebo spíše Vaši bolaví klienti je od svých chlebodárců dostávají, protože je to starodávný benefit. Dřív se za stravenky kupovalo jen jídlo a dnes i lístky do kina a na masáž. Nezůstalo jen u papírových verzí, objevují se platební karty, online verze apod.

Zaměstnanecké benefity se používají součást péče o zaměstnance i jako motivační prostředek pro získání nebo udržení zaměstnanců. Je to něco, čím se organizace chce na trhu práce odlišit a zlepši svoje image a goodwill. Některé zaměstnanecké benefity jsou daňově neuznatelné - organizace je tedy dává ze svého zisku. Některé naopak může dávat jako jinou formu mzdy a jsou tak daňově výhodnější.

Některé z benefitů jsou uplatňovány plošně na všechny zaměstnance, některé benefity mohou být určeny pouze pro nejvýkonnější nebo klíčové zaměstnance. Co se týče nákladů pro zaměstnavatele ve vztahu k benefitu typu - masáž. Z těchto nákladů nebude firma platit 34 % pojištění, ale nemůže si je uznat jako náklad snižující daňový základ. Zaměstnanec nebude platit nic. Musí to být ovšem nepeněžní forma benefitu, tedy například poukázka nebo zaměstnavatelem přímo uhrazená faktura dodavateli služby (např. FKSP, kdy se můžete se zaměstnavatelem domluvit napřímo). Není možné, aby zaměstnanec přinesl fakturu a firma mu jí proplatila, v takovém případě by nebyla splněna podmínka nepeněžní formy.

Každý produkt má své a to jak do výhod pro klienta, tak do výše provize, kterou odvedete zprostředkovateli. Benefity zaměstnanců v různých podobách můžete akceptovat a nebo taky nemusíte. Pokud je odmítnete, připravíte se o klienta, který se pokusí poukázku uplatnit jinde, tedy u jiného maséra, který s tím problém nemá. 

Výše provize zprostředkovateli je různá a stejně tak se různí metodika fakturace provize. Znal jsem maséra, který poukázky, které od klientů získával do systému nevracel tím, že by po zprostředkovateli nárokoval fakturačně, ale uplatňoval je někde jinde. Prostě ve fitness centrech, bazénu apod., nebo je nabízel klientům s drobnou slevou. Tím si snížil ztrátu z provize. Ta se pohybuje od 3% do 10% podle obchodníka. 

ENDERED

Endered nabízí pro maséry tři možnosti řešení a 8,5 % provize pokud to budete chtít na účet nebo 9,5% pokud budete chtít hotovost. Takže pokud klient přijde se stravenkou od Endered tak za masáž, kterou získal od zaměstnavatele, který mu chtěl udělat radost, on sice nic nezaplatí, ale zaměstnavatel si uplatní daňové výhody.

Vy jako malý živnostníček zprostředkovateli uhradíte např. za běžnou masáž zad (500,- Kč/h) celých 42 Kč. Technicky spokojený je jen zaměstnavatel, protože zabil tři mouchy jednou ranou. 

  1. Endered Benefits Cards - jsou produkty nahrané na elektronické platební kartě Maesto nebo Mastercard. Takže musíte mít terminál (o tom se dozvíte v příštím článku)
  2. Endered Multi - jsou papírové poukázky a vy budete akceptovat pouze typ Endered Sport a Kultura
  3. Endered Compliments - je další typ papírových poukázek

Papírové poukázky si lze nechat proplatit na sběrných místech. Pro Endered je to velkoobchod Makro a Bidfood. V případě, že klient použije platební kartu na úhradu služby, tak se vám peníze dostanou na účet hned, akorát Vám za měsíc zprostředkovatel pošle fakturu k úhradě. Pokud budete sbírat papírové poukázky - máte o starost víc.

Od ENDEREDU po vyplnění triviálního dotazníku čekejte do dvou dnů krátký telefonát a pak smlouvu s přílohami do emailu (6 stran). Doplníte, podepíšete a buď poštou ve dvou vyhotoveních posíláte zpět, nebo oscanujete a mailem. 

BENEFITY

Oproti ENDERED je díky znalostem technologií a možností 21.století trošku dopředu. Jejich tzv. chytrá smlouva v podobě šikovné online administraci je uživatelsky rozhodně přívětivější. Vše vyplníte online a smlouva, kterou pak stáhnete, vytisknete, podepíšete a odešlete zpět předvyplněná. Takže tužku jen na podpis. Navíc díky inteligenci formuláře na nic nezapomenete. Prostě Vás dál nepustí. 

Výše provize pro obchodníka? 8% bez DPH. Smlouva má 3 strany a dvě strany čítá příloha. Od společnosti BENEFITY a.s. nečekejte stravenky, ale elektronickou kartu, kterou se u Vás bude klient prosazovat. 

Ve smlouvě se zavazujete, že ve své provozovně umístíte jimi dodané logo, propagační materiály, no ouvej. Klient společnosti BENEFITY a.s. může Vaše služby nakoupit telefonicky, osobně, nebo skrze nákupní košík v aplikaci společnosti a Vám přijde email o zakoupené službě. 

8% provize bez DPH uhradíte na základě faktury, kterou Vám společnost vystaví a zpřístupní v aplikaci do 15ti dnů na konci zúčtovacího období (měsíc).

benefity feem

 

Zaměstnanec se u Vás prokáže kartou s desetimístným kódem, která je zabezpečená 4-10 místným PIN.

Jako poskytovatel služby dostanete do online prostředí přístup, až od Vás dostanou tu smlouvu podepsanou. Zde se však zase ztrácí výše zmíněná výhoda, protože musíte pro obálku, známku a hurá na poštu. Já jim to poslal datovou schránkou, protože je potřeba podporovat moderní způsoby komunikace a datová schránka disponuje ověřeným elektronickým podpisem. 

Administrativní prostředí bude pro někoho trošku kostrbtější. No v každém případě potřebujete číslo karty a PIN. Netuším proč je to tak zbytečně složité. 

Vyplíte číslo 10 - ti místné číslo identifikační karty klienta. Číslo karty musí být vyplněno správně, teprve poté se zobrazí pozice k číslu PIN. Díky ikoně Stav konta můžete zjistit disponibilní zůstatek na benefitním účtu klienta, včetně zůstatku dané skupiny benefitů. Následně požádejte klienta o sdělení dvou náhodně vygenerovaných pozic z jeho 4-10-ti místného PIN kódu. Vyplňte zbytek a autorizujte. Nic světoborného a revolučního. 

BENEFIT - PLUS

V přípravě

 

SODEXO

V přípravě

 

 Gallery BETA

 V přípravě


Předchozí díly: 

 

Joomla SEF URLs by Artio